Felicitats, un cop instal·lat i configurat, ja podem començar a jugar amb Dragon Age: Origins, i el nostre primer pas dins d'aquesta gran aventura serà el de crear el protagonista: el nostre heroi.
Com acostuma a passar en els jocs de rol (excepte a The Witcher, que per motius de guió únicament podíem controlar a Geralt de Rivia), i no podia ser d'altra manera, Bioware ofereix un editor de personatges molt complert: podem escollir la raça (Humà, Elf o Nan), la classe (guerrer, pícar o mag), el sexe i l'origen (noble, plebeu, urbà,... segons la raça i classe escollides) del nostre heroi, i podem personalitzar la seva aparença (pell, tatuatges, forma de la cara...), i seleccionar els atributs, habilitats i talents/encanteris (tot i que per a aquells que no vulguin o no sàpiguen com assignar els atributs, habilitats i talents, el programa ho pot fer automàticament). Les possibilitats són quasi infinites.
Com acostuma a passar en els jocs de rol (excepte a The Witcher, que per motius de guió únicament podíem controlar a Geralt de Rivia), i no podia ser d'altra manera, Bioware ofereix un editor de personatges molt complert: podem escollir la raça (Humà, Elf o Nan), la classe (guerrer, pícar o mag), el sexe i l'origen (noble, plebeu, urbà,... segons la raça i classe escollides) del nostre heroi, i podem personalitzar la seva aparença (pell, tatuatges, forma de la cara...), i seleccionar els atributs, habilitats i talents/encanteris (tot i que per a aquells que no vulguin o no sàpiguen com assignar els atributs, habilitats i talents, el programa ho pot fer automàticament). Les possibilitats són quasi infinites.
Lògicament, la raça, classe, i atributs escollits determinen les habilitats i talents/encanteris que el nostre heroi podrà adquirir a mesura que augmenti de nivell, però també afecten a la trama de l'aventura, determinant l'origen del nostre protagonista, el lloc que ocupa dins l'univers de Thedas i com interactuarà amb els personatges que es creuïn en el seu camí. Tot això motiva a rejugar el joc, una vegada acabat, i viure'l des d'una perspectiva diferent.
Al llarg de l'aventura no només controlarem el nostre heroi, sinó que ens acompanyaran (en combat) fins a tres personatges més. Tot i que Bioware intenta crear un joc "amoral" (no hi ha decisions bones ni dolentes), és clar que les nostres decisions (ajudar a altres persones o "putejar-les") afectaran les relacions amb els nostres companys i a les trames "secundàries".
En quant a la jugabilitat i sistema de combat, Dragon Age: Origins, suposa un retorn al clàssic joc de rol on l'estratègia juga un paper fonamental. Així doncs, quan sigui detectat un enemic el joc entrarà en pausa, en aquest moment podrem seleccionar cadascun dels personatges, situar-los en llocs estratègics i assignar-los tasques específiques. També podrem alternar entre una perspectiva zenital (perfecte per a analitzar el camp de batalla, establir estratègies i moure els personatges) i una en tercera persona (més espectacular per a gaudir de la batalla i molts cops més precisa a l'hora d'efectuar els atacs). Les aptituds que anem adquirint podran ser vinculades en una barra localitzada a la part inferior de la pantalla, i simplement clicant sobre el poder màgic o el talent i després sobre l'enemic en qüestió, podrem executar l'acció desitjada.
Per altra banda, i per tal d'evitar donar ordres específiques constantment, és possible configurar les tàctiques de combat del nostre grup per tal d'agilitzar el procés, deixant que sigui el sistema qui assigni a cada personatge l'acció més adequada; així doncs, podem programar un arquer per a que mantingui la distància amb els enemics, canvii l'arc per una espasa quan un enemic se li apropi i prengui una poció concreta si la salut baixa d'un % concret. Lògicament, en un nivell de dificultat baix no caldrà estar pausant l'acció constantment, i l'estratègia de combat no serà determinant; però en nivells més elevats, caldrà fer ús de totes les nostres habilitats i recursos (sí, també podem utilitzar l'entorn al nostre favor) per tal de derrotar les ordes d'enemics.
La jugabilitat és, doncs, comparable a la de Baldur's Gate, o la dels Cavallers de l'Antiga República (tot i que aquest darrer sòls disposava de perspectiva en tercera persona i el sistema de combat era més directe) i s'allunya del Rol d'acció (Jade Empire, Mass Effect, Oblivion o Fallout 3).
Sense cap tipus de dubte, la història és un dels punts forts del joc, i tot i que el seu plantejament l'hem vist milions de vegades (el bé contra el mal en un món que recorda massa el de Tolkien), aconsegueix atrapar-nos amb uns personatges carismàtics, ben construïts, amb una personalitat ben definida i creïble. Ens trobem davant d'un joc llarg (70 hores mínim), i la seva rejugabilitat i la possibilitat de descarregar nou contingut (creat per Bioware -de pagament- i creat per altres usuaris -gratuït-) augmenten la seva durada considerablement, amb una trama principal i secundàries interessants que t'absorbeixen completament.
Al llarg de l'aventura no només controlarem el nostre heroi, sinó que ens acompanyaran (en combat) fins a tres personatges més. Tot i que Bioware intenta crear un joc "amoral" (no hi ha decisions bones ni dolentes), és clar que les nostres decisions (ajudar a altres persones o "putejar-les") afectaran les relacions amb els nostres companys i a les trames "secundàries".
En quant a la jugabilitat i sistema de combat, Dragon Age: Origins, suposa un retorn al clàssic joc de rol on l'estratègia juga un paper fonamental. Així doncs, quan sigui detectat un enemic el joc entrarà en pausa, en aquest moment podrem seleccionar cadascun dels personatges, situar-los en llocs estratègics i assignar-los tasques específiques. També podrem alternar entre una perspectiva zenital (perfecte per a analitzar el camp de batalla, establir estratègies i moure els personatges) i una en tercera persona (més espectacular per a gaudir de la batalla i molts cops més precisa a l'hora d'efectuar els atacs). Les aptituds que anem adquirint podran ser vinculades en una barra localitzada a la part inferior de la pantalla, i simplement clicant sobre el poder màgic o el talent i després sobre l'enemic en qüestió, podrem executar l'acció desitjada.
Per altra banda, i per tal d'evitar donar ordres específiques constantment, és possible configurar les tàctiques de combat del nostre grup per tal d'agilitzar el procés, deixant que sigui el sistema qui assigni a cada personatge l'acció més adequada; així doncs, podem programar un arquer per a que mantingui la distància amb els enemics, canvii l'arc per una espasa quan un enemic se li apropi i prengui una poció concreta si la salut baixa d'un % concret. Lògicament, en un nivell de dificultat baix no caldrà estar pausant l'acció constantment, i l'estratègia de combat no serà determinant; però en nivells més elevats, caldrà fer ús de totes les nostres habilitats i recursos (sí, també podem utilitzar l'entorn al nostre favor) per tal de derrotar les ordes d'enemics.
La jugabilitat és, doncs, comparable a la de Baldur's Gate, o la dels Cavallers de l'Antiga República (tot i que aquest darrer sòls disposava de perspectiva en tercera persona i el sistema de combat era més directe) i s'allunya del Rol d'acció (Jade Empire, Mass Effect, Oblivion o Fallout 3).
Sense cap tipus de dubte, la història és un dels punts forts del joc, i tot i que el seu plantejament l'hem vist milions de vegades (el bé contra el mal en un món que recorda massa el de Tolkien), aconsegueix atrapar-nos amb uns personatges carismàtics, ben construïts, amb una personalitat ben definida i creïble. Ens trobem davant d'un joc llarg (70 hores mínim), i la seva rejugabilitat i la possibilitat de descarregar nou contingut (creat per Bioware -de pagament- i creat per altres usuaris -gratuït-) augmenten la seva durada considerablement, amb una trama principal i secundàries interessants que t'absorbeixen completament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada