divendres, 25 de febrer del 2011

Dragon Age 2 - Els Cavallers de l'Antiga Ferelden


Fa un any escrivia al blog sobre Dragon Age Origins, un joc de rol èpic que recuperava l'experiència dels jocs del rol clàssics.

Un any més tard, Bioware ens ha presentat en forma de demo la seqüela d'aquell excel·lent joc: Dragon Age II. Si podíem definir Dragon Age Origins com a successor espiritual de Baldur's Gate, Dragon Age II és clarament un successor espiritual de Knights Of The Old Republic (KOTOR).

Això no és dolent, KOTOR era (i continua sent) un joc excel·lent, que va saber combinar a la perfecció el rol i l'acció, oferint una experiència gairebé cinematogràfica. I això succeeix amb Dragon Age II, on mantenint el sistema de control i combat de la primera entrega se l'ha dotat de major rapidesa, coreografia i espectacularitat.

Siguem clars, Bioware em fa por. Els seus jocs no m'han decebut mai, però sempre han tingut problemes a l'hora de fer segones parts. Mass Effect 2, per exemple, és un gran joc que "elimina" els problemes de la primera entrega (literalment) però realment no continua la primera part sinó que fa un "borron y cuenta nueva" per a presentar-nos al llarg del 80% del joc una nova tripulació amb una missió totalment secundària per, finalment, presentar-nos l'autèntica amenaça de l'univers que ¡¡¡ ja coneixíem de la primera entrega !!! no em malinterpreteu, el joc és molt bó, però la història és totalment prescindible.

Dragon Age II no continua les aventures de la primera entrega. Ens introdueix un nou heroi que viurà la seva pròpia història en les terres de Ferelden. Tot i això, sembla que les decisions adoptades en Origins podran tenir algun tipus de repercussió en aquesta segona part, però al ser jocs totalment independents no confio en que incideixin directament en l'argument (com a molt es tractarà d'algun comentari que faci algun dels protagonistes).

Respecte a la jugabilitat, pel que hem comprovat a la demo, desapareix la perspectiva zenital (perfecte per a moure la càmera lliurement pel camp de batalla, establir estratègies i moure els personatges) i forçosament haurem de jugar en una perspectiva en tercera persona, tot i que admet zoom i se'ns permet modificar-ne l'angle. Això no impedirà "gestionar" correctament el nostre grup que el podrem situar estratègicament en el camp de batalla sense cap problema.

Les aptituds que anem adquirint al llarg del joc continuen vinculades en una barra localitzada a la part inferior de la pantalla, i simplement clicant sobre el poder màgic o el talent i després sobre l'enemic en qüestió, podrem executar l'acció desitjada. Dóna la impressió que el temps de recarrega d'aquests talents o poders s'ha escurçat lleugerament, però continua sent necessari dosificar-los. Per altra banda, la demo ve configurada a un nivell de dificultat normal que no es pot modificar i que, personalment, he trobat fàcil. Caldrà estar a l'espera del producte definitiu.

Es manté la possibilitat de configurar les tàctiques de combat del nostre grup per tal d'evitar donar ordres específiques constantment i així agilitzar el procés, deixant que sigui el sistema qui assigni a cada personatge l'acció més adequada.

Malauradament, he pogut comprovar que s'ha limitat el procés de creació del nostre heroi. L'editor de personatges ja no ens permet escollir la raça ni l'origen. Només podem escollir el sexe (home o dona) i la classe (guerrer, pícar o mag) i personalitzar la seva aparença. Algunes d'aquestes opcions apareixen "capades" a la demo i fins que no disposem de la versió definitiva no sabrem fins a quin punt podem personalitzar l'aparença o si podrem seleccionar els atributs, habilitats i talents/encanteris.

La jugabilitat és, doncs, més comparable a la dels Cavallers de l'Antiga República, molt àgil, espectacular però mantenint l'essència d'estratègia i gestió de grup que caracteritza els jocs de rol.

L'11 de març es resoldran tots els dubtes que resten pendents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada