Dir que el 2011 és l'any del PC hagués estat impensable fa un parell d'anys. Jo no m'ho hagués imaginat mai. El PC ha patit un renaixement, la causa: la incapacitat de les videoconsoles (XBox360, PlayStation 3 i Wii/Wii U) d'adaptar-se als nous temps i oferir la potència que les desenvolupadores necessiten per millorar els motors gràfics dels seus videojocs. En comptes d'això s'inventen (o es copien en el cas de Sony) nous perifèrics i controls (PlayStationMove, Kinect, Wii U) que no responen a les necessitats dels jugadors hardcore.
Els usuaris de PC estem, doncs, d'enhorabona i podem gaudir d'autèntiques joies. Portal 2 és una d'aquestes joies i Valve, la seva desenvolupadora, una de les poques empreses que es mantenen fidels als seus seguidors, oferint sempre productes de gran qualitat (deixant de banda la polèmica de Left 4 Dead 2). Portal va néixer l'any 2007 com a extra d'un recopilatori de jocs de la saga Half-Life anomenat Orange Box. S'acompanyava com a extra perquè, de fet, no era res més que un divertiment dels programadors del Half-Life 2 (o això es va comentar llavors), que amb el mateix motor gràfic van decidir crear un joc de puzles i lògica per passar l'estona. Ara bé, els orígens de Portal els trobem realment en un projecte de final de carrera que es va distribuir amb el nom de Narbacular Drop creat per un grup d'estudiants que, posteriorment, van ser contractats per Valve per formar part de la seva plantilla.
La crítica i públic va acollir Portal molt positivament i es va acabar venent de manera independent al pack Orange Box (actualment es pot descarregar mitjançant la plataforma steam per uns 7 €). La clau del seu èxit va ser la mecànica del joc: simple i innovadora.
Això està molt bé, però de què va Portal? Per la gent que no hi hagi jugat, i per no "spoilejar" res de l'argument, simplement dir que al joc encarnem a una noia que es troba "atrapada" dins les instal·lacions d'un laboratori anomenat Aperture Science. L'objectiu del joc és, seguint la guia d'una supercomputadora i utilitzant l'Aperture Science Handheld Portal Device (una arma que ens permet obrir portals), superar els reptes que ens van plantejant mitjançant lògica i habilitat.
Ara bé, Portal no deixava de ser un "extra" i tot i tenir un plantejament original, dos personatges molt carismàtics i molta inventiva, li mancava una història i un guió més profunds, més durada i uns bons gràfics. Ara, al 2011, ens arriba la segona part que millora l'original en tots els aspectes creant, ara sí, el joc triple A que tots esperàvem i el que considero (ja ho vaig comentar al post de The Witcher 2) ferm candidat a joc de l'any.
Valve ha sabut dotar d'història i argument a un divertiment sense gairebé contingut, ha sabut fer evolucionar les proves dotant-les de varietat i riquesa... en definitiva, ha creat tot un nou univers lligat a Half-Life però amb vida pròpia que implica intensament al jugador d'una manera que pocs jocs aconsegueixen. Aquest és, sense cap dubte, el mèrit de Valve: fer que el jugador se senti protagonista de la història (perquè, en definitiva, ens trobem davant d'una autèntica aventura gràfica), la visqui, s'emocioni, es diverteixi, se senti satisfet al resoldre els puzles i es sorprengui constantment al superar els diferents nivells i al descobrir àrees amagades. Portal 2 és més profund, més fosc, més divertit, més sorprenent i revelador, més llarg i més lògic (l'habilitat no és un factor tan determinant per superar les proves com ho era en la primera part), però és, sobretot, una gran aventura. No exagero al dir que s'ha convertit en un joc de culte i que els seus personatges, diàlegs, història i secrets seran recordats (i debatuts als fòrums d'internet) durant molts anys. Objectivament, The Witcher 2 és molt superior: motor gràfic, guió, ambientació, disseny artístic, durada... però Portal 2 sap "atrapar" més al jugador, implicar-lo emocionalment més en la història i enamorar-lo amb els seus personatges.
En conclusió: un altre joc imprescindible, una meravella en tots els sentits; però això sí, primer cal haver jugat a la primera entrega i llegir, posteriorment, el còmic per gaudir-lo al 100% (el còmic es pot trobar traduït al castellà al fòrum de Half-Life2 Spain) i prestar atenció en tots els detalls per tal d'entendre bé la història que Valve ens està explicant.
I per a tots aquells, i només aquells !!! que ja hagueu gaudit del primer Portal, un vídeo de Jonathan Coulton interpretant Still Alive
Jonathan Coulton performs "Still Alive" in Rock Band from Joystiq.com on Vimeo.
Ara bé, Portal no deixava de ser un "extra" i tot i tenir un plantejament original, dos personatges molt carismàtics i molta inventiva, li mancava una història i un guió més profunds, més durada i uns bons gràfics. Ara, al 2011, ens arriba la segona part que millora l'original en tots els aspectes creant, ara sí, el joc triple A que tots esperàvem i el que considero (ja ho vaig comentar al post de The Witcher 2) ferm candidat a joc de l'any.
Valve ha sabut dotar d'història i argument a un divertiment sense gairebé contingut, ha sabut fer evolucionar les proves dotant-les de varietat i riquesa... en definitiva, ha creat tot un nou univers lligat a Half-Life però amb vida pròpia que implica intensament al jugador d'una manera que pocs jocs aconsegueixen. Aquest és, sense cap dubte, el mèrit de Valve: fer que el jugador se senti protagonista de la història (perquè, en definitiva, ens trobem davant d'una autèntica aventura gràfica), la visqui, s'emocioni, es diverteixi, se senti satisfet al resoldre els puzles i es sorprengui constantment al superar els diferents nivells i al descobrir àrees amagades. Portal 2 és més profund, més fosc, més divertit, més sorprenent i revelador, més llarg i més lògic (l'habilitat no és un factor tan determinant per superar les proves com ho era en la primera part), però és, sobretot, una gran aventura. No exagero al dir que s'ha convertit en un joc de culte i que els seus personatges, diàlegs, història i secrets seran recordats (i debatuts als fòrums d'internet) durant molts anys. Objectivament, The Witcher 2 és molt superior: motor gràfic, guió, ambientació, disseny artístic, durada... però Portal 2 sap "atrapar" més al jugador, implicar-lo emocionalment més en la història i enamorar-lo amb els seus personatges.
I per a tots aquells, i només aquells !!! que ja hagueu gaudit del primer Portal, un vídeo de Jonathan Coulton interpretant Still Alive
Jonathan Coulton performs "Still Alive" in Rock Band from Joystiq.com on Vimeo.
I un altre sorprenent vídeo creat per uns fans
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada